Site-ul nostru foloseste cookie-uri pentru a oferi utilizatorilor o experienta mai buna și vă recomandăm să acceptați utilizarea cookie-urilor pentru a putea beneficia de toate funcționalitățile site-ului.
Ultima actualizare: [14.11.2018]
Accesarea, utilizarea şi comandarea produselor de pe Site implică respectarea clauzelor prevăzute mai jos (denumite în cele ce urmează „Termeni și condiții”). Vă rugăm să citiţi cu atenţie aceste clauze întrucât crearea unui Cont, efectuarea unei solicitări de comandă sau plasarea unei Comenzi pe Site echivalează cu acceptarea dvs. a Termenilor și condițiilor afișate pe Site.
Optimus Digital / Vânzător – OPTIMUS DIGITAL S.R.L. cu sediul social în Buzău, Bld. Unirii, bloc E4, et. 6, ap. 24, județul Buzău, România, având număr de înregistrare în registrul comerțului J10/169/2013, cod de identificare fiscală 31277100.
Cumpărător – orice persoană fizică sau juridică care își face un Cont pe Site și care plasează o Comandă sau efectuează o solicitare de comandă și indiferent dacă are calitatea de consumator sau profesionist.
Profesionist - orice persoană fizică sau juridică, publică sau privată, care acționează în cadrul activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale în legătură cu contractele încheiate cu Optimus Digital SRL, precum și orice persoană care acționează în același scop, în numele sau pe seama acesteia.
Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care, în cadrul contractelor încheiate cu Optimus Digital, acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.
Site – magazinul online găzduit la adresa web optimusdigital.ro și care este deținut și administrat de Optimus Digital sau de o persoană afiliată Optimus Digital.
Utilizator – orice persoană care accesează Site-ul.
Comandă – mecanismul electronic al Site-ului prin intermediul căruia Cumpărătorul transmite Vânzătorului intenția sa de a achiziționa Produse de pe Site și de a achita prețul acestora.
Produse – orice produs afișat pe Site, inclusiv produsele menționate în Comanda, care urmează a fi predate de către Vânzător Cumpărătorului ca urmare a încheierii Contractului.
Cont – secțiunea din Site formată dintr-o adresă de e-mail și o parola care permite Cumpărătorului să transmită Comenzi către Vânzător.
Contract – reprezintă contractul la distanță încheiat între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică simultană a Vânzătorului și a Cumpărătorului, care are ca obiect vânzarea Produselor comandate de pe Site.
Parte – Vânzător sau Cumpărător.
Conținutul Site-ului – reprezintă atât informațiile de pe Site care pot fi accesate sau vizualizate prin utilizarea unui echipament electronic ( incluzând, dar nelimitându-se la imagini, texte, elemente de grafica web, scripturi, software), cât și conținutul oricărui e-mail trimis Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil.
2.1. Produsele comercializate de Optimul Digital sunt destinate exclusiv profesioniștilor, cu excepția cazului în care se specifică altfel. Astfel, produsele destinate consumatorilor sunt marcate în mod distinctiv prin textul „Produs destinat consumatorilor” afișat în mod vizibil pe pagina produsului.
2.2. Accesul pe Site este permis oricărui Utilizator care posedă sau își creează un Cont pe Site. Pentru a i se permite accesul pe Site, Utilizatorul va trebui să accepte prevederile Termenilor și condițiilor și politica de protecție a datelor cu caracter personal ale Optimus Digital. Fiecare Utilizator poate avea un singur cont, fiind interzisă partajarea unui cont între mai mulți Utilizatori.
2.3. Utilizatorul are obligația să păstreze confidențialitatea cu privire la informațiile de acces la Contul de pe Site și să nu permită utilizarea Contului de către terțe părți.
2.4. Prin efectuarea unei solicitări de comandă sau prin plasarea unei comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail sau telefon) utilizată de Vânzător pentru derularea operațiunilor aferente Contractului.
2.5. Cumpărătorul este obligat să furnizeze informații corecte și complete atât pentru înregistrarea Contului pe Site, cât și pentru comandarea produselor. De asemenea, Cumpărătorul este obligat să actualizeze datele menționate în Cont în cazul în care intervin orice modificări.
2.6. Optimus Digital poate anula/refuza o comandă sau o solicitare de comandă, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără a exista obligații între Părți și fără ca o Parte să poată pretinde daune, pentru următoarele situații:
eșuarea / invalidarea tranzacției online;
Indisponibilitatea produselor;
neacceptarea de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului/a tranzacției;
furnizarea de date incomplete sau incorecte de către Cumpărător;
activitatea Cumpărătorului produce daune Site-ului, societății Optimus Digital și/sau partenerilor săi;
livrări consecutiv eșuate din culpa Cumpărătorului;
în cazul apariției unor probleme de natură tehnica precum erori de software sau hardware;
precum și în orice alte situații când Cumpărătorul folosește serviciile oferite de Site într-un mod neconform uzanțelor normale și bunei-credințe sau își exercită drepturile în scopul de a vătăma sau păgubi Optimus Digital ori într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe.
2.7. Cumpărătorul este conștient de faptul că Site-ul nu poate fi disponibil în mod continuu, în special pe parcursul întreținerii hardware-ului și software-ului furnizorului Site-ului. În acest sens, Cumpărătorul nu poate emite niciun fel de pretenții cu privire la funcționalitatea Site-ului.
2.8. Toate informațiile folosite pentru descrierea produselor comercializate pe Site (imagini sau orice alte prezentări grafice) nu reprezintă o obligație contractuală din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare. Astfel, designul, dimensiunile, culorile sau formele produselor pot să difere în realitate față de imaginile de prezentare afișate pe site.
2.9. În cazul organizării unor promoții cu privire la anumite produse, Cumpărătorul trebuie să aibă în vedere faptul că acestea vor fi valabile doar în limita stocului disponibil și numai pentru o perioadă limitată de timp care va fi afișată pe Site și/sau în conformitate cu regulamentul de desfășurare al respectivei promoții.
2.10. În vederea executării operațiunilor ce țin de onorarea comenzii, Vânzătorul va putea contracta o terță parte, însă va rămâne în continuare responsabil față de Cumpărător pentru executarea obligațiilor aferente Contractului.
2.11. În cazul plaților online, Vânzătorul nu este/nu poate fi făcut responsabil pentru niciun alt cost suplimentar suportat de Cumpărător, incluzând dar nelimitându-se la comisioane de conversie valutară aplicate de către banca emitentă a cardului acestuia, în cazul în care moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Responsabilitatea pentru această acțiune o poartă numai Cumpărătorul.
2.12. Termenii și condițiile și politica de protecție a datelor cu caracter personal de pe Site, precum și orice alte informații puse la dispoziție de către Vânzător pe Site vor face parte integrantă din Contract. Dispozițiile referitoare la drepturile și obligațiile Consumatorului vor fi aplicabile doar acestora.
3.1. Site-ul conține o listă de produse oferite spre vânzare, inclusiv prețurile fiecărui produs individual. Cumpărătorul poate efectua solicitari de comenzi sau plasa comenzi pe Site, prin adăugarea produselor dorite în coșul de cumpărături și prin trimiterea formularului de efectuare a solicitării de comandă.
3.2. Odată adăugate în coșul de cumpărături, produsele sunt disponibile spre achiziție numai în măsura în care există stoc disponibil. Astfel, ofertele de produse promovate pe Site nu sunt obligatorii, iar Vânzătorul nu este obligat să încheie Contractul în cazul în care produsele nu mai sunt disponibile.
3.3. De asemenea, adăugarea unui produs în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi și nici rezervarea automată a produsului aflat în coș.
3.4. Înainte de plasarea comenzii sau efectuării unei solicitări de comandă, Cumpărătorului are posibilitatea de a modifica și verifica produsele din coșul de cumpărături.
3.5. Pentru a putea plasa comenzi sau efectua solicitări de comenzi pe Site, Cumpărătorul trebuie să furnizeze Vânzătorului informațiile necesare în vederea livrării produselor și facturării. Cumpărătorul garantează că toate datele furnizate sunt complete, reale și corecte. În caz contrar, Vânzătorul nu va putea fi tras la răspundere pentru neexecutarea obligațiilor sale aferente Contractului (inclusiv, dar fără a se limita la neîndeplinirea/îndeplinirea necorespunzătoare a obligației de predare a produselor) ca urmare a introducerii de către Cumpărător a unor date eronate.
3.6. În urma transmiterii solicitării de comandă pe Site, această solicitare este preluată de către un operator și după efectuarea verificărilor, operatorul poate plasa comanda în baza acestei solicitări. Cumpărătorul va primi pe adresa de e-mail o confirmare a acceptării comenzii de către Vânzător. Momentul primirii acestui e-mail (de acceptare a comenzii) de către Cumpărător din partea Vânzătorului reprezintă momentul încheierii Contractului între Vânzător și Cumpărător.
3.7. De asemenea, prin plasarea comenzii pe Site, Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul să îl poată contacta, utilizând datele de contact furnizate de Cumpărător (e-mail sau telefon), în orice situație necesară în legătură cu executarea Contractului.
3.8. În cazul în care un produs comandat nu se află în stocul Vânzătorului, precum și în alte cazuri când produsul comandat nu poate fi livrat de Vânzător, acesta din urmă va informa Cumpărătorul pe adresa de e-mail, sau telefonic, cu privire la lipsa stocului/imposibilitatea de livrare. În situația în care Cumpărătorul a achitat anterior prețul produsului comandat care nu poate fi livrat, Vânzătorul va avea obligația de a returna prețul respectiv în contul indicat de Cumpărător în termen de maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice.
3.9. Vânzătorul poate anula solicitarea de comanda efectuată de către Cumpărător, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, în cazul în care datele furnizate de Cumpărător sunt incomplete/incorecte sau dacă sunt constatate alte probleme cu privire la solicitarea de comandă.
4.1. Toate prețurile aferente produselor comercializate pe Site sunt exprimate atât în lei (RON), cât și în euro (EUR). Prețurile afișate conțin TVA.
4.2. Prețul final plătit de Cumpărător este format din prețul produselor și cheltuielile de transport. Informațiile cu privire la cheltuielile de transport vor fi afișate Cumpărătorului înainte ca acesta să plaseze comanda și în cazul în care Cumpărătorul nu se afla în aria de acoperire a transportatorului, orice cost suplimentar legat de transport, îi va fi comunicat telefonic sau prin email, după efectuarea verificărilor de către operator.
4.3. Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată vor fi specificate în formularul solicitării de comandă.
4.4. Facturarea produselor comandate de pe Site se va face folosind informațiile furnizate de Cumpărător în formularul destinat plasării comenzii. Optimus Digital nu va răspunde de corectitudinea informațiilor furnizate de Cumpărător pentru facturare sau de imposibilitatea deducerii unor cheltuieli din cauza informațiilor furnizate incorect de către Cumpărător.
4.5. Vânzătorul va transmite Cumpărătorului factura aferenta comenzii odată cu livrarea produselor comandate.
5.1. Achitarea contravalorii comenzii finale se poate efectua în următoarele modalități:
5.2. În cazul în care produsele sunt livrate prin curierat, suma de plată se va achita curierului care livrează produsele (sistem ramburs).
5.3. În cazul în care Cumpărătorul optează pentru ridicarea produselor comandate de la punctul de lucru al Optimus Digital, plata în numerar sau prin transfer bancar cu cardul, se va efectua la momentul ridicării produselor de către Cumpărător.
6.1. Livrarea se va considera a fi îndeplinită de către Vânzător la momentul predării produselor comandate către Cumpărător la adresa selectată la momentul plasării comenzii, în cazul livrării prin curier, sau la adresa punctului de lucru al Optimus Digital, în cazul în care Cumpărătorul optează pentru ridicarea produselor direct de la Optimus Digital.
6.2. Odată încheiat Contractul, Cumpărătorul are obligația de a prelua produsele la livrare. În cazul în care Cumpărătorul nu preia produsele la livrare, Vânzătorul va avea dreptul de a anula Contractul.
6.3. În cazul în care produsele sunt livrate în mod repetat din cauza nepreluării acestora de către Cumpărător, acesta va fi obligat să plătească costurile asociate livrărilor repetate.
6.4. Cumpărătorul are obligația să semneze documentul de livrare prezentat de către Vânzător/curier la livrarea produselor comandate, la care este anexat și factura/bonul fiscal ce conține informațiile despre produsele livrate (denumire produs, cantitate, preț).
6.5. În momentul livrării, Cumpărătorul are obligația să verifice integritatea ambalajului produselor, precum și existența unor desfaceri neautorizate. În cazul în care constată orice neregularități cu privire la produsele livrate, Cumpărătorul are dreptul de a refuza preluarea acestora.
6.6. Prin semnarea fără obiecțiuni a documentului de livrare la momentul recepției produsului de către Cumpărător, se va considera că produsele au fost livrate în bune condiții din punct de vedere cantitativ și calitativ, iar orice reclamație ulterioara cu privire la viciile aparente ale produselor nu va putea fi luată în considerare.
6.7. În cazul în care modalitatea de transport este negociată la cererea Cumpărătorului, acesta din urmă va suporta riscul și costurile suplimentare asociate cu modul de transport cerut.
6.8. Livrarea Produselor poate fi efectuată prin următoarele modalități:
6.9. Produsele comandate vor putea fi expediate sau, dupa caz, ridicate de la punctul de lucru al Optimus Digital numai dupa ce solicitarea de comanda plasata de Cumparator a fost procesata de catre operatorii Vanzatorului. Pentru claritate, expedierea/ridicarea produselor comandate se va putea efectua numai dupa ce statusul comenzii a fost schimbat din „In procesare” in „Pregatit”. In ceea ce priveste durata de procesare a unei comenzi, aceasta poate varia intre 2 si 5 zile sau mai mult, in functie de numarul de comenzi aflate in curs de procesare. Cu toate acestea, Optimus Digital ofera posibilitatea Cumparatorilor de a beneficia de procesarea in regim de urgenta a comenzilor in cazul in care Cumparatorii achita o taxa suplimentara de urgentare in cuantum de 9.99 RON.
6.10. Costul transportului variază în funcție de tarifele percepute de firma de curierat în zona de acoperire, iar în afara acestei zone costul transportului variază în funcție de numărul de kilometri suplimentari.
6.11. Lista cu localitățile din zona de acoperire a Fan Courier poate fi vizualizată pe site-ul acestora la https://www.fancourier.ro/locatii-fan/.
6.12. Lista cu localitățile din zona de acoperire a curierului Urgent Cargus poate fi vizualizată pe site-ul acestora la https://www.urgentcargus.ro/DOC/aria-de-acoperire.pdf
6.13. În cazul în care Cumpărătorul solicită ca produsele comandate să fie livrate în localitati care se află în afara ariei de acoperire a curierilor FAN Courier sau Urgent Cargus, Cumpărătorul va plăti o taxă suplimentară, după cum urmează:
(a) pentru comenzile livrate prin intermediul curierului FAN Courier, o taxă suplimentară de 15.47 RON (TVA inclus)
(b) pentru comenzile livrate prin intermediul curierului Urgent Cargus, o taxă suplimentară al carei cuantum va fi stabilit în funcție de numărul de km dintre cel mai apropiat depozit al curierului și adresa de livrare a Cumpărătorului
6.14. Produsele comandate pot fi ridicate de la punctul de lucru din Bd. Iuliu Maniu nr. 7, corp T, etaj 1, camera 4, sector 6, București, România. Produsele pot fi ridicate în interiorul programului de lucru.
6.15. Produsele comandate vor putea fi expediate sau, după caz, ridicate de la punctul de lucru al Optimus Digital numai dupa ce solicitarea de comanda plasată de Cumpărător a fost procesată de catre operatorii Vanzatorului. Pentru claritate, expedierea/ridicarea produselor comandate se va putea efectua numai dupa ce statusul comenzii a fost schimbat din „În procesare” in „Pregatit”. În ceea ce privește durata de procesare a unei comenzi, aceasta poate varia între 1 și 9 zile, în funcție de numărul de comenzi aflate în curs de procesare. Cu toate acestea, Optimus Digital oferă posibilitatea Cumpărătorilor de a beneficia de procesarea în regim de urgență a comenzilor în cazul în care Cumpărătorii achită o taxă suplimentară de urgentare în cuantum de 9.99 RON (TVA inclus).
7.1. Conform OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță („OUG nr. 34/2014”), Consumatorul are dreptul de a se retrage din Contract, respectiv de a returna produsele cumpărate de pe Site, în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice, fără invocarea vreunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele pentru returnarea produselor.
7.2. Pentru claritate, dreptul de retragere în 14 zile al Consumatorului nu se aplică decât în cazul în care contractul se încheie prin plasarea unei comenzi pe Site, nu și în situația în care Consumatorul comandă produse direct de la punctul de lucru al Optimus Digital.
7.3. Termenul de 14 zile pe durata căruia Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere curge din ziua în care Consumatorul a intrat în posesia fizică a produselor, sau, în cazul comandării unor produse multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care Consumatorul a intrat în posesia fizică a ultimului produs.
7.4. În cazul în care Consumatorul decide să se retragă din Contract, acesta trebuie să informeze Optimus Digital cu privire la decizia de retragere, utilizând fie formularului de retur care îi va fi transmis după ce acesta îsi exprima dorința de a se retrage din contract, fie orice altă declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin curier sau e-mail.
7.5. În vederea returnării produselor, Consumatorul va avea obligația de a completa formularul de retur cu toate datele personale care sunt solicitate prin intermediul formularului. Datele personale care sunt colectate prin intermediul formularului de retur sunt cele prevăzute în Anexa OUG nr. 34/2014, prelucrarea acestora realizându-se strict în vederea îndeplinirii formalităților de retur. În cazul în care Consumatorul se opune completării formularului de retur cu datele sale personale, este posibil ca procedura de retur a produselor să nu poată fi efectuată.
7.6. În vederea restituirii prin numerar a prețului produselor returnate, Consumatorul va avea obligația de a completa chitanța de restituire cu datele sale personale. Astfel, chitanța de restituire va reprezenta dovada restituirii prețului către Consumator, iar în cazul în care acesta va refuza să completeze chitanța, Optimus Digital va avea dreptul de a suspenda efectuarea restituirii prețului.
7.7. Consumatorul are obligația de a returna produsele în termen de 14 zile calendaristice de la trimiterea deciziei sale de retragere. Produsele trebuie returnate în aceeași stare în care au fost livrate, împreună cu toate documentele și accesoriile care le-au însoțit (ambalajul original, cadouri, accesorii, documente însoțitoare etc.).
7.8. Optimus Digital își rezerva dreptul de a diminua sumele rambursate Consumatorului cu valoarea care rezulta din manipularea produselor, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționalității produselor. Gradul de deteriorare a produsului va fi evaluat de departamentul tehnic al Optimus Digital SRL, de la caz la caz.
7.9. Cumpărătorul este conștient și acceptă faptul că în cazul deteriorării produselor returnate, Vânzătorul va avea dreptul la despăgubiri pentru prejudiciile create, care se vor compensa cu suma ce trebuie restituită către Cumpărător.
7.10. Cu toate acestea, returnarea produsului nu va fi acceptată în cazul în care acesta prezintă deteriorări care nu țin de folosirea normală a produsului. Astfel, nu vor fi acceptate spre returnare produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, lovituri sau orice alte șocuri mecanice/termice/electrice.
7.11. Suma va fi rambursată de Optimus Digital în termen de maxim 20 (douăzeci) zile calendaristice de la data informării de către consumator asupra deciziei sale de retragere. Cu excepţia cazului în care Optimus Digital s-a oferit să recupereze produsele, Optimus Digital poate amâna rambursarea sumei până la data recepţionării produselor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea Consumatorului conform căreia acesta a trimis produsele către Optimus Digital.
7.12. Suma achitată de Consumator va fi returnată prin transfer bancar în contul indicat de acesta în formularul de retur sau, în lipsa furnizării contului bancar de către Consumator, prin numerar, la punctul de lucru din București, Bd. Iuliu Maniu nr. 7, corp T, etaj 1, sector 6, în interiorul programului de lucru.
7.13. În orice caz, returnarea Produselor nu va putea fi acceptată în lipsa prezentării de către Consumator a dovezii care atestă cumpărarea Produselor de la Optimus Digital, respectiv în lipsa bonului fiscal/ facturii fiscale emise de Optimus Digital. Pentru înlăturarea oricărui dubiu, dovada comandării Produselor de pe Site-ul Optimus Digital nu se va putea efectua prin raportare la istoricul din Contul Consumatorului.
7.14. În vederea constatării eventualelor deteriorări sau intervenții neautorizate asupra produselor returnate, Consumatorul are obligația de a preda produsele către Optimus Digital în vederea efectuării verificării tehnice a acestora. Consumatorul întelege și accepta faptul ca prețul produselor returnate va fi rambursat acestuia numai după finalizarea verificării tehnice a produselor. De asemenea, Consumatorul întelege și acceptă că există posibilitatea ca, în funcție de numărul de solicitari aflate în curs de soluționare în cadrul departamentului tehnic al Optimus Digital, verificarea tehnică a produselor returnate să nu se poată realiza în ziua predării produselor sau, după caz, în zilele imediat urmatoare. În orice caz, Optimus Digital va informa Consumatorul cu privire la restituirea prețului de îndata ce procedura de verificare tehnică a produselor returnate este finalizată.
8.1. Garanția legală de conformitate reprezintă obligația legală a Vânzătorului față de Consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de Consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.
8.2. Vânzătorul va avea obligația de a livra doar produse care sunt în conformitate cu Contractul. Se consideră că sunt produsele sunt în conformitate cu Contractul atunci când:
8.3. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă, în momentul încheierii Contractului, Consumatorul a cunoscut sau putea, în mod rezonabil, să cunoască lipsa de conformitate.
8.4. În cazul lipsei conformităţii, Consumatorul poate cere Vânzătorului, în primul rând, repararea sau înlocuirea Produsului și numai ulterior reducerea corespunzătoare a preţului ori rezoluţiunea Contractului.
8.5. Optimus Digital SRL nu va avea obligaţia de a repara sau înlocui produsele, de a rambursa preţul produselor sau de a restitui parte din preţul achitat, dacă produsele nu sunt aduse la punctul de lucru al Optimus Digital pentru verificare sau dacă acestea nu sunt însoţite de documentele pe baza căruia au fost achiziţionate (bonuri fiscale/facturi).
8.6. De asemenea, Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea Contractului, dacă lipsa conformității produsului este minoră. În acest caz, Consumatorul va putea solicita doar o reducere corespunzătoare a preţului achitat. Gradul lipsei de conformitate a produsului va fi evaluat de departamentul tehnic al Optimus Digital SRL, de la caz la caz.
8.7. Remedierea deficienţelor sau înlocuirea produselor cu defecte se va face într-un termen rezonabil care, raportat la natura produsului și scopul pentru care Consumatorul l-a achiziţionat, nu va depăși 15 zile calendaristice de la data la care Consumatorul a adus la cunoştinţa Vânzătorului lipsa de conformitate a produsului și a predat produsul Vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
8.8. Este posibil ca Optimus Digital să nu poată repara sau pune la dispoziţia Consumatorului un produs nou în aceeași zi lucrătoare sau în ziua imediat următoare. Astfel, Optimus Digital are dreptul de a verifica pentru fiecare produs care reclamă un defect dacă acesta a existat sau nu la livrare, respectiv dacă acesta este sa nu imputabil Consumatorului. În orice caz, termenul de reparare sau înlocuire nu va depăși termenul legal de 15 zile calendaristice. În cazul în care repararea sau înlocuirea nu este posibila, Optimus Digital va restitui contravaloarea produsului către Consumator.
8.9. Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate poate fi angajată numai dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se reduce la această durată.
8.10. De asemenea, Consumatorul trebuie să informeze Vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de 2 (două) luni de la data la care a constatat-o.
8.11. După expirarea termenului pentru garanția legală de conformitate, Consumatorul poate pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate numai ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
8.12. Răspunderea Vânzătorului privind garanţia legală de conformitate nu va putea fi atrasă în cazul în care:
9.1. Proprietatea asupra produselor va fi transferată la momentul predării produselor către Cumpărător, după efectuarea plății din partea acestuia conform modalităților de plată prevăzute în Termenii și condițiile Optimus Digital.
10.1. Niciuna dintre Părţi nu răspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza Contractului, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de un eveniment de forţa majoră, astfel cum este definit în lege. Cu toate acestea, fiecare Parte are obligația să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor forței majore.
10.2. Dacă în termen de 15 zile calendaristice de la producere, evenimentul respectiv nu încetează, atât Vânzătorul, cât și Cumpărătorul, au dreptul să-şi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract fără ca vreunul să pretindă daune-interese.
11.1. În vederea asigurării preluării și onorării comenzilor privind produsele comercializate pe Site, Optimus Digital prelucrează datele dvs. cu caracter personal. Pentru a afla mai multe informații cu privire la datele personale pe care le prelucrăm și felul cum le colectăm, care este scopul prelucrării datelor, care sunt destinatarii datelor, ce drepturi aveți în calitate de persoană vizată, precum și orice alte informații legate de prelucrarea datelor de către Optimus Digital, vă rugăm să citiți Politica de prelucrare a datelor cu caracter personal disponibilă pe pagina https://www.optimusdigital.ro/ro/content/13-politica-de-protecie-a-datelor-cu-caracter-personal.
12.1. Întreg Conținutul Site-ului, astfel cum este definit în preambul, este proprietatea exclusivă a Optimus Digital și intra sub incidența legii pentru protecția drepturilor de autor (Legea nr. 8/1996) și a legilor privind proprietatea intelectuală și industrială.
12.2. Utilizatorului nu îi este permisă copierea, distribuirea, publicarea, transferul către terțe părți, modificarea și/sau alterarea, utilizarea, expunerea, includerea oricărui conținut în orice alt context decât cel intenționat de Optimus Digital, includerea oricărui conținut în afara Site-ului, îndepărtarea însemnelor care semnifica dreptul de autor al Optimus Digital asupra Conținutului Site-ului, precum și participarea la transferul, vânzarea, distribuția unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afișarea Conținutului, decât cu acordul expres al Optimus Digital. Folosirea fără acordul Optimus Digital a oricăror elemente ale Conținutului Site-ului se pedepsește conform prevederilor legale în vigoare.
12.3. Orice sesizare cu privire la încălcarea drepturilor de autor poate fi trimisă la adresa de e-mail support@optimusdigital.ro.
13.1. Optimus Digital nu solicită Cumpărătorilor sau Utilizatorilor săi prin niciun mijloc de comunicare (e-mail, telefon etc.) informații referitoare la date confidențiale, cum ar fi datele privind conturile bancare sau parole personale. Cumpărătorul/Utilizatorul își asuma întreaga responsabilitate pentru divulgarea unui terț a datelor sale confidențiale.
13.2. Optimus Digital nu va răspunde în situația în care Cumpărătorul/Utilizatorul ar fi/este prejudiciat sub orice formă de către un terț care ar pretinde că reprezintă Optimus Digital.
13.3. Cumpărătorul/Utilizatorul are obligația de a informa Optimus Digital asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact prezentate pe Site.
14.1. Prin folosirea, vizitarea și vizualizarea Site-ului sau al oricărui conținut trimis de către Optimus Digital Cumpărătorului/Utilizatorului prin accesare și/sau expediere prin orice mijloc (electronic, telefonic, etc.), Cumpărătorul/Utilizatorul declară că este de acord cu prevederile Termenilor și condițiilor.
14.2. Orice dispută cu referire la Termenii și condițiile și politica de protecție a datelor cu caracter personal ale Optimus Digital sau cu privire la executarea Contractului care ar putea sa apară între Cumpărător/Utilizator și Optimus Digital se va rezolva pe cale amiabilă. Daca aceasta nu va fi posibilă, conflictul va fi soluționat de către instanța competentă, conform prevederilor legale aplicabile.
14.3. În ceea ce privește litigiile dintre Optimus Digital SRL și Consumator, acestea vor putea fi soluționate și prin platforma de soluționare online a litigiilor: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=RO.
15.1. Vânzătorul poate să actualizeze și să modifice periodic Termenii și condițiile. În orice caz, fiecare comandă va fi supusă Termenilor și condițiilor în vigoare la data plasării acesteia. Așadar, vă recomandăm ca, prealabil plasării unei comenzi, să vă asigurați că sunteți informat/ă cu privire la ultima variantă a Termenilor și condițiilor ale Optimus Digital.
16.1. Pentru reclamații sau orice informații, ne puteți contacta la adresa de e-mail support@optimusdigital.ro sau prin poștă scrisă la sediul Optimus Digital, la următoarea adresă Buzău, Bld. Unirii, bl. E4, et. 6, ap. 24, Județul Buzău, în atenția domnului Florea Bogdan-Florin. Vom procesa cererea dvs. și vom răspunde în cel mai scurt timp, în funcție de complexitatea și numărul cererilor adresate.